Daniel Mrzygłód

dragracelist.pl

Volkswagen Golf MK1

klasa: Diesel AWD

Daniel Mrzygłód jest właścicielem i kierowcą Golfa mk1 1,9 TDI, który jest najszybszym dieslem w Polsce. Ten egzemplarz posiada już 12 lat! Fabrycznie była tu wysokoprężna jednostka o pojemności 1,5 bez doładowania, z mocą około 55 koni mechanicznych 4 biegową skrzynią biegów. Teraz silnik pochodzi z golfa MK4, znana wszystkim jednostka 1,9 TDI w wersji 130 koni mechanicznych, o odznaczeniu ASZ, zaś skrzynia biegów jest sześciobiegowa. Auto było budowane jako przednionapędowy zwykły cywilny Golf i już na początku modyfikacji z mocą 200 koni i 400 Nm było już całkiem szybkie. W przednim napędzie udało się dojść do granicy 400 koni mechanicznych i 600 niutonometrów, zatem kolejnym etapem było dołożenie dodatkowej osi napędzanej – modyfikacja auta do napędu na cztery koła. Daniel obecnie stroi już auto sam ale do tej wiedzy dochodził latami i na początku stroił to kto inny, natomiast z czasem zapragnął nauczyć się wszystkiego, żeby móc kiedyś z tego żyć. Daniel z tego co pamięta, to rozpoczął ściganie w 2001 lub 2003 roku na imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego.

Dokładna moc Daniela golfa to obecnie 706 koni mechanicznych i 1041 niutonometrów, mierzone na hamowni drogowej. Moc jest osiągnięta z dodatkowym wtryskiem wody w układ dolotowy oraz z dotryskiem podtlenku azotu. Do tej mocy Daniel dochodził latami przez 400 450 koni, w międzyczasie już były duże awarie i trzeba było na spokojnie zastanowić się znowu poprawić co wzmocnić no i takim sposobem osiągnięto barierę 700 koni. W tym momencie jest to już wracać wygórowane wynik ze względu na to że zaczynają pękać bloki silników, więc na fabrycznym bloku będzie ciężko o większą moc. Golf Daniela to najszybszy diesel w Polsce. Czas uzyskany to 9,47 sekundy, pojechany w Pile, 0-100 km/h podczas przejazdu to 2,5 sekundy.

Jeśli chodzi o silnik to z fabrycznych elementów z tego silnika został tylko blok wał korbowy i korpus głowicy. Reszta podzespołów silnika to części aftermarketowe, praktycznie wszystko – tłoki, korbowody, wałek, większe zawory, sprężynki, talerzyki, gniazda zaworowe, a blok jest rozwiercony, więc mamy zwiększoną pojemność silnika. Wszystko co da się zmodyfikować i daje jakiś efekt zostało w tym silniku zmienione. Doładowanie w tym momencie to 4 bary.

Autem po założeniu ulicznych kół wciąż można jeździć po drogach publicznych, ma ubezpieczenie OC i przegląd techniczny.
Auto w specyfikacji bardziej streetowej, czyli ze wszystkimi szklanymi szybami, z drzwiami nieoodelżonymi, z fabryczną maską waży z kierowcą 1200 kg.

Daniel początkowo ścigał się w klasie Street jak Golf był jeszcze przednionapędowy, ale po modyfikacji napędu na cztery koła, musiał przejść do klasy drag ponieważ w Street nie była modyfikacja zmiany napędu dozwolona, zważywszy na fakt że montaż napędu na cztery koła wymagał przebudowu płyty podłogowej, a to nie było dozwolone.

Wtrysk wody obniża EGT o jakieś 50 70 stopni. Jest tutaj wykorzystany wtrysk metanolu ale dotrysk Iwana jest sama woda ze względu na to, że pierwsze testy wtrysku metanolu powodowały awarie, przez to, iż w silniku wysokoprężnym metanol samoczynnie się zapalał, co powodowało spalanie stukowe.

Wszystkie prace przy aucie Daniel wykonuje w swoim warsztacie głównie sam, od budowy silnika, przez spawanie klatki, pełne prace mechaniczne, po strojenie całości – niemalże samowystarczalny, najszybszy kierowca diesla w Polsce!

Copyright © 2022 DragRacing.pl          

Ta strona używa ciasteczek.
Polityka ciasteczek
Więcej
AKCEPTUJĘ